Pokyny pre Hrať šach

Šach pravdepodobne vznikol v severnej Indii v roku 600 nášho letopočtu , a môže prípadne existovala už 100 nášho letopočtu . Variácie hry sa hrá na Ďalekom východe , v Indii , na Strednom východe a Európe . Je to hra , ktorú hrajú dvaja hráči na 64 – štvorcový kockované doske . Zástava

Prvý kus sa učiť je pešiak . Existuje osem pešiakov na každej strane , ktoré vypĺňajú celú druhú pozíciu . Pešiak sa pohybuje presne jeden štvorec dopredu , ale je schopný sa pohybovať o dve polia dopredu na to je prvý krok . Ak chcete zaobstarať ďalší kúsok , musí sa pohybovať diagonálne na kus . To nemôže vziať kus oponenta , ktorý je priamo pred ním . Ak pešiak podarí dosiahnuť na opačnú stranu dosky , môže byť povýšený do iného kusu jej majiteľ rozhodne .
Veža

Existujú dva havrany , a ktoré sú umiestnené na vzdialených koncoch prvom rade . Vo väčšine šachových súprav , ktoré vyzerajú ako krátke veža . Rooks sú schopní tak ďaleko , ako sa im páči pozdĺž vodorovnej alebo zvislej čiary za predpokladu , že nie sú blokované iným kusom pohybovať .
Knights

Existujú dva rytieri , ktorý sa nachádza vedľa vežami na prvej pozícii . Zvyčajne vyzerajú ako konské hlavy . Rytieri majú jeden z najzložitejších pohybových vzorov v šachu . Rytierov pohyb o dve polia v ľubovoľnom smere , a potom jeden priestor kolmo v tomto smere . Ak máte nakresliť čiaru , ktorá sleduje pohyb rytiera , mal by vyzerať ako veľké písmeno L. To je tiež jediný kus , ktorý môže skákať cez iné kusy .
Bishop

Vedľa rytierov sú biskupi , ktorý zvyčajne vyzerá ako tenký veža , ktorá prichádza k zaoblenej špičke . Biskupi sú povolené na uhlopriečne čo sa im páči , za predpokladu , že nie sú blokované iným kusom pohybovať . To nikdy nemôže pohybovať vodorovne alebo zvisle pozdĺž dosky . Vzhľadom k tomu , bude biskup vždy zostane na rovnakej farby cez priebehu hry : . Jeden na biele a jeden na čiernom
kráľovná

Vedľa biskup a na vlastnú farbu , takže biela kráľovná je na bielom štvorci a čierna dáma na čiernom štvorci , je kráľovná , ktorá bude druhou najvyššou kus , nosiť špicaté korunu . Kráľovná je v podstate kombináciou havranov a biskupov . Je schopný sa pohybovať horizontálne , vertikálne a diagonálne v priamych linkách . Z tohto dôvodu, to je zvyčajne považovaný za najcennejší kúsok po kráľovi .
Kráľ

Kráľ je najdôležitejšie v hre a hra je stratená , keď kráľ už nemôže uniknúť byť prijaté . Zvyčajne , kráľ je najvyšší kúsok , nosiť korunu , ktorá je zakončená krížikom . Začína medzi kráľovnej a biskupa . Môže sa pohybovať o jedno pole , a iba jeden priestor , v ľubovoľnom smere .
Skontrolujte

Kedykoľvek niektorý nepriateľ kus presunie do pozície , kedy by to mohlo trvať kráľa na jeho ďalšie zákruta , kráľ je povedal , aby bol v šachu , a to je dobré vychovanie oznamuje kontroly . Hráč , ktorý je v šachu , musí uniknúť kontrolu na ich ďalší krok , a nikdy skončiť na ne príde rad s kráľom v šachu .
Checkmate

Ak je vykonaná kontrola , aby že súper nemôže zachrániť kráľa s akýmkoľvek jediným pohybom , to sa nazýva kontrola kamarát . Hra je u konca a kontrolu súper vyhráva .
ClipArt Pat a rezignácia

Ak hráč nie je schopný urobiť akýkoľvek krok na jeho strane , ale nie je v šachu , potom hra je patová situácia a remíza . Navyše môže hráč , ak sa cíti jeho situácii je nemožné vyhrať , alebo pat z rezignovať hry na akomkoľvek mieste .
Dojemné Pieces

V prípade , že hráč sa dotkne jedného zo svojich kúskov , je povinný , ak je to možné , aby sa jeho ďalší krok s týmto kusom .

Pridaj komentár