Šachová figúrka Špecifikácia

Každý šachový hráč začína hru s 16 kusmi na jeho príkaz . Každý kus má rôzne pohyby a schopnosti . Niektoré z nich sú cennejšie ako iné z hľadiska výkonu a účinnosti . Hráč musí zvládnuť , ako používať každý kus , aby boli konkurencieschopné v hre v šachy . Kráľ

Každý hráč musí chrániť svojho kráľa a zároveň sa snaží dať mat súperovmu kráľovi . Kráľ začína hru na pravej strane oboch stredných štvorcov na zadnej rade . Môže sa pohybovať iba o jedno pole v čase , v každom smere , a so zvyškami rovnakým spôsobom , ak nie je , že druhý diel je protiľahlej kráľ . Kráľ sa nemôže pohybovať v rámci jedného priestoru iného kráľa . V raných fázach šach sú zvyčajne strávil budovaním účinnej obrany okolo kráľa .
Kráľovná

Kráľovná je najsilnejší kus . To sa môže pohybovať vodorovne alebo diagonálne cez otvorené štvorca pre ľubovoľný počet medzier . To môže trvať kusy rovnakým spôsobom . To je významná výhoda , aby sa nepriateľské kráľovnú bez straty svojej vlastnej . Jediný prípad , kedy kráľovná by mala vždy byť obetovaná , ak je to vymeniť za odporcu kráľovná . Kráľovná začína hru vedľa kráľa , na vlastnom farebným štvorčekom uprostred zadnej rady .
Veža

Rooks je zámok – kúsky tvaru , ktoré začínajú hru v rohoch dosky . Každý hráč má dva havrany . Rooks môžete pohybovať pomocou otvorených námestiach v priamych linkách , a ako taký môže ovládať celé riadky a vziať kúsky z veľkej diaľky . Sú najvhodnejšie pre koncovke , keď je board otvorený , stačí k tomu , aby sa voľne pohybovať .
Bishop

Biskupi sú kusy tradične v tvare klobúka biskupského , ktorý spustíte hru medzi rytiermi a kráľom a kráľovnou . Oni sa pohybujú diagonálne cez otvorené štvorca s bez obmedzenia . Biskupi sú zvyčajne vnímané ako rovná rytierov , ale biskup je silnejší v otvorenej palube koncovke , pretože môžu pokryť väčší priestor ako rytier .
Knight

Rytieri sú kusy kôň tvaru , ktoré začínajú hrať len vo vnútri každého veža na zadnej pozícii . Pohybujú sa v tvare písmena L , ide o dve polia a potom do strany jednej námestí v ľubovoľnom smere . Rytieri môžete skákať cez iné kusy na neobývaných štvorcov . Rytieri sú užitočné v raných fázach hry , kedy doska je viac ľudí . To môže vystúpiť na zadnú radu jednoduchšie a zaútočiť rýchlejšie ako u ostatných veľkých kusoch .
Zástava

Pawn je pešiakom na šachovnici . Každý hráč začína hru s ôsmimi pešiakov , jeden v prednej časti každého z jeho silných kusov na zadnej pozícii . Pešiaci môžu pohybovať o dve polia rovno vpred na svoje prvý krok , za predpokladu , že sa pohybujú prostredníctvom otvorených námestiach , ale potom sa môže pohybovať iba o jedno pole dopredu v čase. Môžu sa iba kusy pohybom šikmo obsadiť nepriateľa námestí . Ak Pawn je to celú cestu do zadného radu opozície , môže byť povýšený na akýkoľvek iný kus .

Pridaj komentár