Ako nastaviť veterný útok na šach

veterný útok je séria ťahov , v ktorom hráč je schopný spôsobiť veľkú škodu na svojich súperov cez uvedenie ho na uzde , a potom zistil , kontrola , nasleduje ďalšia kontrola . To si vyžaduje , aby aspoň dva kusy do práce . Kráľ je nútený pohybovať tam a späť medzi dvoma zraniteľné situácii, čo útočník spôsobiť stratu po strate . Neexistuje žiadny istý spôsob , ako oheň nastaviť veterný mlyn útoku , alebo by mohlo dôjsť častejšie ; to je veľmi vzácna udalosť v turnaji šachu . Tam sú niektoré kľúčové prvky , však , že musí byť k dispozícii . 13 – rok – starý Bobby Fischer používal to – spolu s ohromujúcou kráľovnej obete – v roku 1956 poraziť Donald Byrne , ktorý bol dvakrát v jeho veku , v čom bol neskôr nazvaný veci , ktoré “ Hra storočia . “ ‚ ll Potrebujete
šach
súper
Zobraziť ďalšie inštrukcie
Zistil Skontrolujte
1 Bobby Fischer nebol o moc starší ako tento chlapec , keď porazil 26 – rok – stará Donald Byrne pomocou veterný mlyn útok .

Windmill útoky často začínajú s radom vynútených ťahov , tlačí kráľa do pozície , z ktorej sa môže pohybovať na jediný štvorec , a na ktoré je náchylné k objavili kontrole . Objavený Kontrola sa stane , keď z jedného kusu , tzv maskovacie kus , blokuje útok druhého kusu , tzv maskovaný kus , rovnakej farby na súperovom ‚ s kráľom . Ak rytier je na námestí vedľa kráľa blokovanie biskupa , ktorý by mohol ohroziť kráľa , a rytier sa pohybuje , presto ! Objavený kontrola . Ak maskovanie kus je v pozícii , aby sa na ne ďalší kúsok , to je objavil , skontrolujte všetky silnejšie
2 Kľúče na veterný mlyn : . Maskovacie kus musí zaútočiť a kráľ musí byť nútení k návratu do svojej pôvodné námestí .

silu objavil kontroly spočíva v tom , že útočník má veľa možností pre maskovanie kusu . Napríklad , to môže byť používané , aby sa materiál ( obranca ‚ s kúskami ) , ktoré by za normálnych okolností byť chránené , pretože brániaci hráč je nútený presunúť kráľa alebo blok . Ona môže ‚ t použiť pohyb vziať maskovacie kus , ale musí vysporiadať s kontrolou .
3. V veterný mlyn útoku , dva kusy dohromady donútiť kráľa opakovať pohyby , zatiaľ čo jeden z kúskov pokračuje rampage .

Po núti kráľa sa pohybovať a robiť nejaké škody , maskovacie kus presunie späť na rovnakom námestí , z ktorého pôvodne blokoval útok . Maskovanie kus musí byť tiež útok na kráľa znova . Napríklad , v prípade , že biely kráľ sa na f1 vedľa bielej veža na e1 , a za bielych pešiakov na G2 a H2 , jazdec je na f2 blokovanie útočiace čierneho strelca na E3 . Ak rytier sa pohybuje , kráľ je pod útokom a je potrebné prejsť na H1 ( pozri zdroje 2 pre vysvetlenie číslovanie šachovnicu ) .
4 veterný útok Nemá ‚ t záručný mat , ale to môže vám bližšie.

Posledným krokom je presunutie maskovacie kus späť na pôvodné pole , z ktorého začal útok . To núti súper ‚ s kráľom späť k nemu ‚ s Original námestí , a celá sekvencia môže opakovať , s krycí diel opäť konať čo najväčšiu zmätok , ako to chce .
< Br >

Pridaj komentár