Ako sa dostať z F6 holandskej obrany

Mnoho šachovej hry začínajú White pohybu kráľovnej pešiaka na d4 . Black často nasleduje oblek tým , že symetrický pohyb , pešiak na d5 . Avšak , existuje celý rad obranných otvorov pre čiernu , ktorá odtrhnúť od symetrické hry . Jeden taký otvor je holandský obranca . Tento otvor bol obľúbený u počiatku 20. storočia ruskými majstrami . Avšak , to stratilo niečo zo svojej popularity a je už používaný na profesionálnej úrovni . Otvorenie primárny problém sa točí okolo F6 námestia . Použite niekoľko taktických nápadov obnoviť z tohto potenciálneho problému , čo Black úspešne používať holandskej obrany . Pokyny dovolená 1 vždy identifikovať problémové námestí pred vykonaním pohybu .

Identifikujte námestí problém a problém kus . V prípade holandskej obrany , problém námestia je f6 . Problém kus je Black Knight na G8 . Jedným z najčastejších štvorcov pre tento menší kus sa pohybovať , je f6 , ktorá kladie Blacková rytier na silný základňu . Avšak, ak čierne odchádza alebo odišla e pešiaka buď E5 alebo E6 , že je veľmi pravdepodobné , že White sa bude pohybovať tmavo – kvadrát biskupa na g5 neskôr , pripnúť Black Knight Blacka kráľovnej .
2

Rozvíjať Blacková otvor okolo problematické F6 námestia . Vedieť , problém je potenciál balíkov Čierneho rytiera na Blacka Queen , Black môže pripraviť vhodnú obranu . Holandská obrana je typicky hral po Biele presunie d pešiaka na d4 . Po Whiteovej počiatočnom ťahu d4 , Black odpovie f5 . Presun f pešiaka na f5 zastaví White od získania pešiaka väčšinu na centrálnej štvorcov d4 a e4 . Avšak , v pohybe pešiaka na f5 otvára h5 – E8 diagonálne , vystavovať Blacková kráľa , aby potenciálny kontrole . Na tomto mieste v otvore , rytier môže byť bezpečne presunutá do F6 , ak Blacka e pešiak je stále na 7. Rank .
3. Dávajte pozor na všetkých diaľkových kúsky , ako sú biskupi Rooks a kráľovná .

Stop Whitea potenciálny kolík na F6 námestí . Často , jednoduché taktické pohyby sú minul začínajúcim hráčom , ktorí nadmerne sťažiť pozície . Pred vypracovaním Blacková Knight F6 presuňte Blacka h pešiaka na h6 . Tento pešiak krok zabráni Whiteovej biskupa z prechodu na g5 po Black umiestni Knight tam . Tento pešiak krok tiež vytvára únikový námestí pre Blacka kráľa , ktorý môže byť rozhodujúce , či zadnej pozície kamarát je na obzore .
4. Pozrite sa na celej doske pri určovaní pohyb , a to nielen v centre . < P > Vypočítajte závažnosť čapu . Existujú dva typy kolíkov : relatívna a absolútna . Príliš veľa začínajúcich hráčov panike , keď menší kus stáva pritlačený ku kráľovnej . Jedná sa o relatívnej pin , ktorý slúži len k pomalému Black dole . Ak Knight sa pripol ku kráľovnej , pretože h6 nedá prehrať , presuňte kráľovnú . Vzhľadom k tomu , že kus robí balíkov je tmavo – squared biskup , pohybujúce sa na kráľovnú na svetle námestí vyrieši problém . Absolútna kolíky sú kolíky , v ktorom je kus pripol ku kráľovi . V prípade absolútnej čapu , kráľ má byť presunutá . Sťahovanie kus zvyčajne predstavuje nezákonný pohyb , ktorý stavia na kráľa v ohrození .

Pridaj komentár