Ako ovládať matice 8×8 LED s Arduino

Arduino je jediná doska obvod používa v spojení so softvérom Arduino , aby sa pomocou elektroniky jednoduchšie . Umožňuje ovládanie elektronických obvodov prostredníctvom programovania na malom meradle , jednoduchý . 8×8 LED ( light emitting diode ) matice je zvyčajne zakúpiť ako kompletný celok , aj keď niektorí ľudia si môžu vybrať ku kúpe 64 LED diód a spojte ich dohromady . Najväčším problémom pri hákovanie LED matice na Arduino doske sa uistite sa , že čapy sú zapojené do príslušných vstupov alebo výstupov , ale to je trochu neintuitívne . Návod dovolená 1

Orientu svoje LED matricu , aby kolíky 1 až 8 sú pozdĺž spodnej časti , ktoré idú zľava doprava , a kolíky 9 až 16 sú pozdĺž vrchole , bude sprava doľava . Orientovať svoje Arduino dosku stranou matrice , s digitálnymi výstupmi ( označených ) v hornej a analógové vstupy ( označené ) v celej spodnej časti .
2

Wire spolu matice kolíky 1 až 4 sa stolnými digitálne výstupy 2 až 5 , v tomto poradí . Wire spolu matica piny 5 až 8 sa doska analógových vstupov 0 až 3 , v tomto poradí . Wire spolu matice kolíky 9 až 16 sa stolnými digitálnych výstupov 13 až 6 , v tomto poradí .
3

Pomocou softvéru Arduino , definovať premenné v závislosti na usporiadaní pinov a vstupov /výstupov . Čísla v premennej kolíkov zodpovedajú poradí zapojenie si , s -1 pridaný ako figuríny , aby pole začína na pozícii 1. Matricové stĺpce LED sú definované 8 kolíky v poradí 13 , 3 , 4 , 10 , 6 , 11 , 15 , 16 , a LED matrice riadky sú definované 8 kolíky v poradí , 9 , 14 , 8 , 12 , 1 , 7 , 2 , 5. Tí vám definície premenných riadkov a cols .

Príklad Kód : Spojené

# include klipart

bajt col = 0 ;

byte LED diódy [ 8 ] [ 8 ] ;

int kolíky [ 17 ] = { -1 , 5 , 4 , 3 , 2 , 14 , 15 , 16 , 17 , 13 , 12 , 11 , 10 , 9 , 8 , 7 , 6 } ,

int stĺpcov [ 8 ] = { pinov [ 13 ] , čapy [ 3 ] , čapy [ 4 ] , špendlíky [ 10 ] , špendlíky [ 06 ] , špendlíky [ 11 ] , špendlíky [ 15 ] , špendlíky [ 16 ] } ;

int rows [ 8 ] = { pinov [ 9 ] , čapy [ 14 ] , čapy [ 8 ] , špendlíky [ 12 ] , kolíky [ 1 ] , čapy [ 7 ] , čapy [ 2 ] , kolíky [ 5 ] } ;
4

Odtiaľ si môžete urobiť LED bliká v každom vzore budete chcieť definovaním 8×8 maticu , pokiaľ ide o 0s a 1s . Ak chcete napríklad definovať písmeno “ H “ , by sa dala vo svojom kóde s 1s zapnúť niektoré LED , aby sa tvar písmena H : Spojené

# define H {

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } , celým

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } , { 0 celým

, 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } , celým

{ 0 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 1 , 0 } , celým

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } , celým

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } , celým

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } ,

{ 0 , 1 , 0 , 0 , 0 , 0 , 1 , 0 } }

Pridaj komentár