Ako hrať šach pre začiatočníkov

Začiatok šachisti potrebujú porozumieť tomu , ako každý z šiestich rôznych kusov sa pohybuje , ako hra je vyhraná a niektoré základné stratégie . Šach je zložitá hra , a to trvá roky získať dobré pochopenie . Ako Vladimir Kramnik povedal : “ Šach je nekonečne zložité hry , ktoré možno hrať nekonečne veľa a rozmanité spôsoby . “ Veci , ktoré budete potrebovať
šach
Zobraziť ďalšie inštrukcie
kúsky
1

kúsky a ako sa pohybujú . Existuje osem pešiakov , ktoré tvoria prvý rad kusov na každej strane dosky . Pešiaci len dopredu . Na svojom prvom ťahu , pešiak môže pohybovať jednu alebo dve medzery , ak priestory sú neobsadené . Pešiak môže zajať nepriateľskú kus pohybom vpred o jedno miesto na jeho doprava alebo doľava diagonále , kde druhý diel je . Ak pešiak robí to do zadného radu na druhú stranu , to môže byť aktualizovaný na nejaký iný kus , okrem kráľa .
2

Presuňte rytiera v “ L “ vzor , jeden alebo dva priestory v jednom smere a jeden alebo dva priestory v ďalšej , celkom z troch miest . Je to jediný kus , ktorý môže skočiť ďalší kus .
3

Presuňte veža , ľubovoľný počet medzier v priamom smere , ale nie diagonálne . To musí prestať , ak iný kus blokuje jeho cestu . Je-li kus je nepriateľský kus , to môže zachytiť a vziať priestor ; ak tomu tak nie je , musí sa zastaviť pred priestoru .
4

Presunúť biskupa o ľubovoľný počet polí diagonálne . To tiež musí zastaviť , ak blokovaný iným kusom , a môžu zachytiť alebo pozemok pred iný kus .
5

Presunúť kráľovnej ľubovoľný počet miest v každom smere . To sa riadi rovnakými pravidlami ako biskup a havran ak sú nútení buď odchytom alebo zastaviť , ak iný kus je svojím spôsobom .
6

Presun kráľovi jedno miesto v každom smere . Je tiež nutné zastaviť alebo zachytiť v prípade blokovaný , ale nemôže pristáť v priestore , ktorý by sa dal ho pod kontrolou .
Board and Play
7

Otočte dosku takže biely priestor je u každého hráča pravom rohu . Umiestnite veža v tomto priestore . Ak chcete vľavo od havrana a v tomto poradí , umiestnite rytier , biskup , kráľ , kráľovná , biskup , jazdca , veža . Umiestnite každý z pešiakov v priestoroch priamo pred každým z týchto kúskov .
8

Nechajte biely hrať ako prvý . Na svojom prvom ťahu , biely môže pohybovať ktorýkoľvek z jej pešiaci , a to buď jeden štvorec alebo dva , alebo jeden z jeho rytierov . To sú len možnosti , pretože len rytieri môžu skákať pešiaci , ktoré v súčasnej dobe blokujú všetky ostatné kúsky .
9

Nechajte čierna ďalej. Black má rovnaké možnosti ako biele .
10

Pokračovať v tomto vzore , striedavo otočenie a otvorenie priestor pre ďalšie kusy pohybovať pohybom sa pešiaci .
11

Vezmite kusy spôsobom popísaným v prvej časti . Vaším cieľom je , aby kráľa v šachu alebo matu . Checkmate vyhráva hru . Kontrolou sa rozumie , že jeden z vašich kúskov je priamo útočí na kráľa , ale že váš súper má spôsob , ako buď presunúť kráľa do bezpečia alebo blokovať útočiace kus . Checkmate znamená , že kráľ nemôže dostať von z kontroly .

Pridaj komentár