Ako vyhrať šach v desať ťahov

Môžete vyhrať šachovú partiu v 10 ťahov , ale nie je to ľahké . Priemerný počet ťahov na hru v úrovni turnaj hry je okolo 40 , takže vyhrať v 10 ťahov sa buď obrovský rozdiel v zručnosti medzi vami a vaším súpera , alebo veľa šťastia , alebo oboje . Neexistuje jediný spôsob , ako vyhrať v 10 ťahov , pretože nemôžete vždy predvídať ťahy svojho súpera . Avšak , hra hrala na turnaji v Antverpách v Belgicku , v roku 1933 medzi George Alan Thomas a Emanuel Sapir ukazuje jeden spôsob , ako rýchlo vyhrať hru . V tejto hre , Thomas hral biele a nútenej Sapir pripustiť porážku v 10 ťahov . Pokyny dovolená 1

Presuňte pešiaka v polohe E2 do polohy E4 . Tieto označenia pozície sú založené na priradenie list ku každému stĺpci dosky , počínajúc “ A “ na ďaleko vľavo a číslovanie riadkov , počnúc riadku číslom “ 1 “ ako riadok najbližšie k vám . Takže ste sa pohybom pešiaka zo svojej východiskovej polohy , v stĺpci piaty zľava a druhej rade na štvrtom riadku v rovnakom stĺpci . V odozve , súper sa pohybuje jeho pešiaka z C7 až C5 .
2

Presuňte rytiera z G1 do F3 . Váš súper odráža váš pohyb , pohybujúce sa mu rytier z G8 na F6 .
3

Presuňte ostatné rytiera od B1 do C3 . Váš súper sa pohybuje inú figúrku , tentoraz z D7 na D5 .
4

zachytiť súperovu figúrku pohybom pešiaka na E4 diagonálne na D5 . Váš oponent odpovie tým , že zachytí vaše pešiaka , pohybujúce sa mu rytier z F6 na D5 , aby tak urobili .
5

Presuňte biskupa z F1 B5 . To dáva svojho súpera v šachu . On odpovie pohybom svojho biskupa od svojho kráľa k jeho ochrane . Krok biskupa je z C8 až D7 .
6

Presuňte jazdca bližšie k boku súperovho dosky , z F3 E5 . Váš súper sa pohybuje jeho rytier z D5 na C3 , zachytiť vaše ďalšie rytiera .
7

Prineste si kráľovnú do hry , pohybujúce sa z D1 na F3 . Všimnite si , že ste odolal pokušeniu zachytiť súperovu rytiera s jedným zo svojich pešiakov . Váš súper ohrozuje svoje zostávajúce rytiera pohybom pešiaka z F7 F6 .
8

ignorovať hrozbu pre svoje rytiera a pokračovať v pohybe kráľovnú , tentoraz až H5 . To opäť stavia svojho súpera v šachu . Chráni svojho kráľa a zároveň ohrozuje kráľovnú pohybom pešiak jednu medzeru z G7 na G6 .
9

Zachyťte pešiaka váš súper len presunúť , pohybom zostávajúce rytiera na G6 . Váš protivník , obavy sú zabalené do , posunie svojho kráľa až F7 .
10

Presuňte zostávajúce rytiera späť na E5 . Váš súper kráľ je teraz pod kontrolou ako zo svojho rytiera a svoju kráľovnú . Aj keď nemáte mat , bude rozumné súper priznať porážku v tomto bode , pretože jeho kráľ je tak premožený . To je to , čo Sapir robil v roku 1933 , čo Thomasa vyhrať .

Pridaj komentár