Rozdiel medzi čínskymi a Japonské Poháre

obchodné japonských a čínskych porcelánu začal na začiatku 18. storočia . Čínskej a japonskej keramiky a keramiky bol obzvlášť populárny vo Francúzsku . To sa stalo symbolom spoločenského postavenia pre ľudí , pre zobrazenie diela v ich obývacích izieb a salónov . Tento stúpajúca popularita v čínskej a japonskej keramiky viedlo k mnohým zberateľov miešanie štýlov v ich domovoch . Je dôležité , aby sa moderné kolektor , aby bolo možné rozpoznať vlastnosti keramiky každého národa , aby sa zabezpečilo presné nákupu a zobrazenie . Disky

Jedným z najviac vypovedajú spôsobov , ako rozlíšiť , či je alebo nie je váš jar je z Číny alebo japonského pôvodu je skúmať ráfiky a hranice kusu . V čínskom štýle , hranica je zvyčajne vyzdobený v Ruyi móde : farebné , dekoratívne hranice o jeden palec na šírku . Japonský štýl nemá také komplikované hranice . Miesto japonskom štýle ponúka tenký , kruhový vzor , ktorý je červenohnedá , zelená alebo modrá .
Inside

Ďalšie nápadný rozdiel medzi čínskou a japonskou keramické práce , a to najmä v poháre a vázy , možno nájsť tým , že skúma vnútro kusu . Po prvé , existujú rozdiely v štruktúre . V čínskom štýle textúra je úplne hladká , zatiaľ čo japonský štýl uprednostňuje štruktúru ako to z pomarančovej kôry . Po druhé , existujú rozdiely vo farbách používaných v interiéroch kusov . Čínsky štýl je takmer vždy tyrkysovej farby , zatiaľ čo japonský štýl používa tmavo modrá , tmavo žltej, sivej alebo zelenej .
Značenie

porcelánu a keramiky z Japonska a Číny boli označené nejakým spôsobom buď remeselníka alebo distribútora . Zberatelia sú takmer vždy schopní nájsť značku na svojom kúsku , ale majú problémy s jeho preklad . Je to tak správne , pretože existuje viac než 1500 známych ochranných známok používaných pre samotného čínskeho porcelánu . Avšak , charakteristiky známky môže byť ukazovateľom krajiny pôvodu . Čínske značky majú zvyčajne párny počet znakov , o rovnakej veľkosti . Japonské značky sú nepravidelné s nepárnym počtom postáv zvyčajne v rôznych veľkostiach a farbách .
Povrchové úpravy

smaltovanie techniky , ktoré charakterizujú japonské a čínsky porcelán boli vynájdené v Číne . Číňania mali exkluzívny prístup ku smaltovanie materiálov kvôli obchodné obmedzenie v Japonsku ; Avšak , dve storočia po tom , čo Čína začala smaltovanie Japonci začali robiť to . Oni vynikal v tom , rozvíja niekoľko rôznych techník smaltovanie . Tota technika používa hnedej kôry stromu textúru ako finish.The Ginbari technika využíva jasnejšie , priesvitné laky . Akasuke technika používa transparentné smalt , keď skončil , ktorá vedie v červenej farbe .

Pridaj komentár